lørdag den 5. maj 2012

Tingene sker så hurtigt i haven lige nu.

Så derfor får I nu endnu en serie billeder. I dag med solskin.

Nu helt udsprunget.


Nogle af de sidste tulipaner ,som endnu er friske. 

Men heldigvis er der nu andre blomster som tager over.




Bregnerne er ved at rulle sig ud.Snart dækker de underlaget helt her omme,hvor der vil være skygge en stor del af dagen.


I urtehaven vokser rabarberen også godt.Jeg har lavet en gang kompot for en uges tid siden.

Min hindbærbusk med gule bær som giver bær i sensommeren. Busken breder sig så naboerne på to sider har fået fornøjelse af den også. Og bær giver den også rigeligt af. De smager meget koncentrerede af hindbær. Men mere om det senere på året.

De røde hindbærbuske. 

Pæretræet er næsten afblomstret .

Aspargesplanternes friske skud som smager dejligt. Pindene er der for at forhindre katte i at komme op i kasserne til aspargesene.

Jordstykket er blevet fræset og mine georginer er blevet lagt i jorden.

Drivhuset er blevet rengjort og er klart til at tomaterne kan komme ud i plantesækkene. Mine kapillærkasser er gravet ned så plantesækkene ligger ikke bare på jorden.

Nogle af mine fuchsiaer som skal plantes ud i haven. Det var dem som overvintrede i drivhuset.

Kirsebærgrene som pynt på trappetrinnet.





















2 kommentarer:

  1. Dejlige dejlige havebilleder...der er gang i "sagerne" i maj...

    SvarSlet
  2. HejHanne
    tak for din dejlige blog, som jeg fandt der jeg søgte på hjortetaktræ.
    Du har mange gode fif til en havenybegynder. Og sikke mange flotte billeder.

    Men tilbage til hjortetaktræet - jeg har lige fået et stort træ fra mine piger som mors dags gave. Jeg har læst at de er slemme til at sætte rodskud. Hvordan klarer du det problem?
    hilsen
    Ewa

    SvarSlet