søndag den 2. september 2012

Billeder taget for en uges tid siden.



Hokkaidogræskar. Jeg har måttet finde noget ledig plads,hvor der var jord.Så her kravler græskarplanten frit rundt.

Tidligere på året var jeg kommet i tvivl om,hvilke planter der var græskar og ,hvilke der var squash. Det viser sig at der er tre forskellige slags . Nemlig Hokkaido, squash og pyntegræskar. Og de breder sig ....

Det er ligesom frikadellens flugt over plankeværket. Her dog pyntegræskar.

Mine græskar løber ind til naboen og naboens sommerfuglebusk har smidt sine frø i mine plantekasser. Så dem har jeg plantet i urtepotter. Når de bliver store nok må jeg finde nogle fine steder at sætte dem ud på.

Snerlen med de nærmest selvlysende blomster på.

Tomaterne som har givet rigtig stort udbytte. Noget børn,børnebørn og naboerne er glade for.


Endnu en solsikke som bare er kommet forbi og har fået lov at blive stående. Den er nu imponerende.


Rønnebærrene som ændrer farve på løvet nu.


Hjertetræet her smed sine blade ovenpå de dejlige varme dage vi havde for 14 dage siden.

Det bed der tidligere på året var mest domineret af blå blomster har nu ændret karakter og er blevet gult. Det er årstiderne som spiller ind.

Pæretræet på gavlen er snart klar til at levere modne pærer. Der er lige ved 50 pærer på det i år. Sidste år var der kun 3 på det. Så jeg er glad.



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar